dilluns, 25 d’abril del 2011

Quin sentit té aquesta vida ?

Fa temps que vaig llegir el llibre “El sentit de la vida” del Francesc Torralba, que dóna moltes pistes per poder respondre aquesta pregunta, però sense acabar de donar-li la resposta perquè, i usant paraules seves:  “El sentit de la vida es construeix.

Jo, per començar diria això mateix, que el sentit de la vida és construeix, no es troba. I que en la construcció podem aixecar un primer envà que potser hem de tirar a terra i tornar a començar.

Afeigiria que Jesús, el ressuscitat,  ens pot ajudar a aconseguir que la nostra vida sigui més bella i dotada de sentit.

Però cal que visquem la vida amb sentit, perquè aquest sentit serà el que el que ens donarà la força per anar cercant el sentit d’aquesta vida. Per ajudar-nos a entendre-ho deixeun-me que usi la comparació que usa en Francesc al seu llibre, comparant la vida amb quan viatgem en un tren, però no sabem cap on. Jo sóc al tren, i no vaig demanar entrar-hi, ni sé ni m’han preguntat ni em preguntaran quan haig de baixar. I mentre sigui al tren puc empipar els altres o estimar-los, fastiguejar-me o somriure i ser feliç, robar o compartir, i també puc contemplar el paisatge, establir vincles... I intentant donar sentit a la vida ara i aquí. Cada moment és important per a donar-li sentit. També , però, cal ser sincer, i hem de ser conscients de què la vida per se no és bella: a la vida hi ha bellesa, però també hi ha molta lletjor; hi ha bondat i maldat, i molts cops hi trobem la buidor. I l'antídot de la buidor no és evadir-se, ni sortir desenfrenadament a la nit, ni la beguda ni la droga, sinó l'aposta per l'autenticitat. O sigui, viure d'acord amb el jo. Una persona viu autènticament quan intenta fer de la seva vida un projecte personal. No simplement una rutina per cobrir les necessitats primàries, cosa que hem de fer tots, sinó que intenta fer de la seva vida una obra d'art. No admet que la seva vida tingui un guió escrit. I per a fer de la nostra vida una obra d’art Jesús ens pot ajudar.

Ah! I com a derrer afegitó, l’important no és el que cobraràs a final de mes, això no donarà sentit a la teva vida, sinó fer una bona feina i fer-la a gust, com em van dir una vegada quan vaig optar per ser mestre, amb ”aquesta feina que has triat no et pensis que t’ompliràs la butxaca, però et faràs ric en esperit”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada