dijous, 7 d’abril del 2011

Amistat


Amistat, quina bonica paraula. Però quan arriba el moment de definir-la sorgeixen un munt de dificultats. Potser podríem pensar que cal què tingui una amistat per poder-la definir. Una amistat necessita generositat, disponibilitat i entrega, cal que els amics parlin, i riguin i plorin junts, necessita també fidelitat, cordialitat, respecte, i sobretot confiança en l’altre, fe en l’altre, esperança en l’altre i sobretot estimar-lo. El camí de l’amistat verdadera no és un camí fàcil de fer, però és un camí que val la pena fer-lo amb un amic.

Necessito amics

Charly: No m’estima ningú ... Ja em puc morir i tot, que de mi no se’n preocupa ningú.
Lucy: Què et passa? Charlie Brown?
Charly: No tinc amics ,,, No puc dir de cap persona que sigui un amic.
Lucy: Digues: què és un amic?
Charly: Un amic és algú a qui pots clavar un cop a l’espatlla!
Un amic és algú a qui pots prendre el lloc sense que et miri malament.
Un amic és algú que desitja veure el programa que vols veure.
Un amic és algú que t’estima encara que hi hagi molts altres nois al voltant.
Un amic és algú que comparteix la casa amb tu.
Lucy: Em que ho fas massa difícil, Charlie Brown ...
Sigues com jo. Jo no necessito amics ... Sóc autosuficient.
Charly: Doncs, jo no ... Jo necessito amics! Me’n fan falta! Em caldria fins i tot un amic per als bons moments!
Lucy: Pobre Charlie Brown ... Hauria de fer com jo i ja està.
No em preocupa gens si tinc amics o no ...
Precisament per això sóc tan popular.
Schroeder: Saps què és un amic, segons jo, Charlie Brown?
Un amic és algú que t’accepta tal com ets.
Un amic és algú que no té gelosia si vas amb altres amics.
Un amic és algú amb qui tens coses en comú.
Un amic és algú que es sent fascinat per la mateixa música que tu.
Un amic és algú que no pot suportar la mena de música que tu no suportes.
Un amic és algú que et guarda tanda en una cua,
Un amic és algú que es baralla per tu quan no hi ets al davant.
Un amic és algú que t’envia una postal quan estàs de vacances.
Un amic és algú que no et critica allò que acabes de comprar.
Snoopy.  Un amic és algú que et deslliga la corretja!
Amic ... una persona que és ben coneguda i estimada.
Charles M. Schulz

La fe i les obres

Així es va complir allò que diu l'Escriptura: Abraham va creure en Déu, i Déu li ho comptà com a justícia; per això fou anomenat amic de Déu. (Jm 2,23)

La pregària dels deixebles

I els digué encara: -Si algú de vosaltres té un amic, i aquest el va a trobar a mitjanit i li diu: "Amic, deixa'm tres pans, que un amic meu ha arribat de viatge, se m'ha presentat a casa i no tinc res per a donar-li", segur que no li respondrà de dins estant: "No m'amoïnis, la porta ja és tancada i tant jo com els meus fills ja som al llit; no em puc aixecar a donar-te'ls." Us asseguro que, si no s'aixeca a donar-los-hi per fer un favor a l'amic, la impertinència d'aquest l'obligarà a aixecar-se per donar-li tot el que necessita. I jo us dic: Demaneu, i Déu us donarà; cerqueu, i trobareu; truqueu, i Déu us obrirà, perquè el qui demana, rep; el qui cerca, troba; i a qui truca, li obren. (Lc 11,5-10)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada