dimecres, 18 de febrer del 2015

Quaresma

Expressa’t, és la invitació que fem durant tot l’any a compartir allò que hi ha en el nostre interior. Però també pot ser una petició, una petició a Jesús. Una de les màximes expressions de Jesús va ser a la creu i posteriorment la seva resurrecció. Això ens expressa la Pasqua. Però ens hem de preparar. Quina millor manera per preparar-nos que escoltant el que ens expressa Jesús mateix.
Escoltem-lo, fem que les seves paraules ressonin dins nostre durant tot el dia mentre ens anem preparant per la Pasqua. Escoltar-lo no demana gaire temps, un parell de minuts.
La proposta és senzilla. Seure bé, fer silenci, estar relaxat. Escoltar el que ens diu Jesús. Deixar que les seves paraules penetrin dins meu. Pel cap de setmana us convido a llegir les lectures del dia.

18 de febrer (dimecres de cendra)
El que us dic a vosaltres, ho dic a tothom: Vetlleu!
Mc 13,37

19 de febrer
Vosaltres sou la sal de la terra. Si la sal perd el gust, amb què la tornaran salada? Ja no és bona per a res, sinó per a llençar-la fora i que la gent la trepitgi.
Mt 5,13

20 de febrer
Vosaltres sou la llum del món. No es pot amagar un poble posat dalt d'una muntanya, 15 i ningú no encén una llàntia per posar-la sota una mesura, sinó en el portallànties, perquè faci llum a tots els qui són a la casa.
Mt 5,14

21 de febrer Lc 5,27-32

22 de febrer Mc 1,12-15

23 de febrer
Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l'evangeli a tota la humanitat.
Mc 6,15

24 de febrer
Jo sóc el pa de vida: qui ve a mi no passarà fam i qui creu en mi no tindrà mai set.
Jn 6,35

25 de febrer
El llum del cos és l'ull. Per tant, si el teu ull és bo, tot el teu cos quedarà il·luminat; però si és dolent, tot el teu cos quedarà a les fosques. Perquè si allò que en tu ha de ser llum és foscor, que en serà, de gran, la foscor!
Mt 6,22-23

26 de febrer
Tots els qui beuen aigua d'aquesta tornen a tenir set. Però el qui begui de l'aigua que jo li donaré, mai més no tindrà set: l'aigua que jo li donaré es convertirà dintre d'ell en una font d'on brollarà vida eterna.
Jn 4, 13-14

27 de febrer
Si algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui cada dia la seva creu i que em segueixi.
Lc 9,23

28 de febrer  Mt 5,43-48

1 de març Mc 9,2-10

2 de març
Jesús l'agafà per la mà i la cridà dient: -Noia, aixeca't!
Lc 8,54

3 de març
Qui tingui orelles per a escoltar, que escolti.
Lc 8,8

4 de març
T'ho asseguro: aquesta mateixa nit, abans no canti el gall, m'hauràs negat tres vegades.
Mt 26,34

5 de març
I cap a les tres de la tarda, Jesús va exclamar amb tota la força:
-- Elí, Elí, ¿lemà sabactani? —que vol dir: « Déu meu, Déu meu, per què m'has abandonat? 
Mt 27,46

6 de març
No tinguis por; tingues només fe.
Mc 5, 36

7 de març  Lc 15,1-3.11-32

8 de març Jo 2,13-25

9 de març
Deixeu que els infants vinguin a mi: no els ho impediu, perquè el Regne de Déu és dels qui són com ells. Us ho asseguro: qui no aculli el Regne de Déu com l'acull un infant, no hi entrarà pas.
Lc 19,16-17

10 de març
Però a vosaltres que escolteu, jo us dic: Estimeu els vostres enemics, feu bé als qui us odien, beneïu els qui us maleeixen, pregueu pels qui us calumnien.
Lc 6,27-28

11 de març
Jo sóc el camí, la veritat i la vida.
Jn 14, 6

12 de març
Home de poca fe! Per què has dubtat?
Mt 14,31

13 de març
On és la vostra fe?
Lc 8,25

14 de març Lc 18,9-14

15 de març Jo 3,14-21
  
16 de març
La vida val més que el menjar, i el cos més que el vestit.
Lc 12,23

17 de març
Estigueu alerta, guardeu-vos de tota ambició de riquesa, perquè, ni que nedi en l'abundància, la vida d'un home no prové pas dels seus béns.
Lc 12,15

18 de març
Us ho ben asseguro: qui acull els qui jo enviaré, m'acull a mi, i qui m'acull a mi, acull el qui m'ha enviat.
Jn 13,20

19 de març
Tothom coneixerà que sou deixebles meus per l'amor que us tindreu entre vosaltres.
Jn 13,35

20 de març
El de la llavor sembrada en terra bona és el qui escolta la paraula i la comprèn; aquest dóna fruit, i arriba al cent, al seixanta o al trenta per u.
Mt 13,23

21 de març Jo 7, 40-53

22 de març Jo 12,20-33

23 de març
Perquè m'has vist has cregut? Feliços els qui creuran sense haver vist!
Jn 20,29

24 de març
L'home bo, del bon tresor del seu cor, en treu la bondat, i l'home dolent, del seu tresor dolent, en treu el mal. Perquè del que sobreïx del cor, en parla la boca.
Lc 6,45

25 de març
Ja no us dic servents, perquè el servent no sap què fa el seu amo. A vosaltres us he dit amics perquè us he fet conèixer tot allò que he sentit del meu Pare.
Jn 15,15

26 de març
Jesús els digué: --Veniu a menjar.
Jn 21,12

27 de març
Això us mano: que us estimeu els uns als altres.
Jn 15,17

28 de març Jo 11,45-56


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada